NTENT="IR" />
کلارآباد دات کام |
اقدام آشوبگران در روز عاشورای سال گذشته از جمله "کف و سوت و هلهله کردن" آنان شباهت زیادی به رفتار لشکریان عمرسعد در صحرای کربلا داشت؛ شاید به همین دلیل است که علما و روحانیون مطرح، فتنه 88 را یک "فتنه اموی" می دانند.
در آستانه روز عاشورای حسینی، نگاه ها بار دیگر متوجه هتک حرمت و جسارت بی سابقه فتنه گران به روز عزای امام حسین(ع) و گرانبهاترین مقدسات تاریخ شیعه شد.
اقدام آشوبگران در روز عاشورای سال گذشته از جمله "کف و سوت و هلهله کردن" آنان شباهت زیادی به رفتار لشکریان عمرسعد در صحرای کربلا داشت؛ شاید به همین دلیل است که علما و روحانیون مطرح، فتنه 88 را یک "فتنه اموی" می دانند.
در همین راستا، آیتالله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه روز گذشته و در جلسه مسئولان عالی قضایی، بصیرت در حادثه عاشورای حسینی را شاخصی مهم در ارزیابی تاریخ این حادثه عظیم و رمز ماندگاری آن دانست و با بیان اینکه عاشورا دریایی از معانی است که هر گوشهاش صحنهای بیبدیل در تاریخ هستی است عنوان کرد که در جریان فتنه بعد از انتخابات کسانی گاه شبیه "بنیامیه" عمل کردند و قرآن بر سر نیزه کردند و در روز عاشورا با شعار "یا حسین بر تنها حکومت شیعی جهان شوریدند و از ولی زمانه سرپیچیدند و جریان منافقانهای راه انداختند و حال بیانیه میدهند که در عاشورا مظلوم واقع شدهاند.
رئیس قوه قضائیه در ادامه سخنانش با بیان اینکه "اگر کسانی مدعی هستند که در روز عاشورا« یا حسین یا حسین» میگفتند باید از آنان پرسید این یاحسین آنان در مسیر حق بوده یا در مسیر باطل اظهار داشت که آنها قطعاً میدانند که امویان نیز در جنگ صفین قرآن را بر سر نیزه کردند اما اصحاب واقعی با بصیرت کامل در صحنه در کنار ولی زمان باقی ماندند و خطا نکردند؛ در حالیکه آنان نیز میتوانستند فریب قرآنهای بر سر نیزه را بخورند و بدون بصیرت و شناخت، از مسیر حق و حقیقت خارج شوند.
فتنه88؛ نمونه بارز فتنه اموی
امام جمعه اهواز هم در تائید سخنان آیت الله لاریجانی، فتنه88 را نمونه بارزی از فتنه اموی دانست و اظهار داشت که این فتنه از سوی دولتمردان آمریکا سازماندهی شده بود و در حقیقت همان فتنه بنی امیه است که امروز در لباس استحاله فرهنگی درآمده است.
آیت الله محسن حیدری در ادامه سخنان خود با اشاره به شکست سران فتنه از سوی ملت غیور ایران گفت که مستکبران و مزدوران جنایتکار جهانی در محاسبات خود غافل از بصیرت و آگاهی مردم و رهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری هستند و همین دلیل موجب شکست آنان در توطئه هایشان شد.
وی بهترین پاد زهر را برای مقابله با فتنه های دشمنان، بصیرت، روشنگری، وحدت و استقامت دانست و تصریح کرد که پایان یافتن فتنه 88، به معنای پایان یافتن دسیسه های جهانخواران نیست و آنان بار دیگر در تلاش هستند تا از فتنه های عمیقتر و پیچیدهتر به میدان مبارزه جنگ نرم بیایند و به نظام و رهبر انقلاب ضربه وارد کنند؛ از این رو باید همه ملت بار دیگر خود را آماده کنند تا در مبارزه آینده، فریب دسیسههای آنان را نخورند.
حرکت فتنهگران در عاشورای88، عین همان حرکت عبیداللهبنزیاد، عمرسعد و یزید
حجتالاسلام مهدی طائب، عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی هم روز گذشته در گفتوگو با فارس، مدل حرکتی فتنهگران در عاشورای 88 را دقیقاً عین همان حرکت عبیداللهبنزیاد، عمرسعد و یزید دانست و گفت که فتنهگران تلاش میکردند تا با سوءاستفاده از عنوان عزا و عاشورا علیه حرکت عاشورا اقدام کنند.
این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه اوج بصیرت ملت ایران از عاشورا گرفته میشود، گفت: فتنهگران سال گذشته روز عاشورا را ابزاری قرار دادند تا این مرکز بصیرتدهی را کور کنند غافل از آنکه عاشورا در ذات خود بصیرت میدهد؛ فتنهگران از عاشورا برای از بین بردن بصیرت و اهل بصیرت استفاده کرده از این رو نمیتوانستند عاشورایی حرکت کنند.
وی بر همین اساس مدل حرکتی فتنهگران در عاشورای 88 را دقیقاً همان حرکت عبیداللهبنزیاد، عمرسعد و یزید دانست و افزود: فتنهگران تلاش میکردند تا با سوءاستفاده از عنوان عزا و عاشورا علیه حرکت عاشورا اقدام کنند اما خداوند متعال آنها را مجبور کرد تا ماهیت اصلی خود را آشکار کنند.
انقلاب امام حسین(ع) انقلابی فرهنگی در مسیر بصیرت افزایی به جامعه
همچنین حجتالاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی از اعضای مجلس خبرگان رهبری در گفتوگو با رسا با بیان اینکه انقلاب امام حسین(ع) بیش و پیش از آن که یک انقلاب نظامی باشد، یک انقلاب فرهنگی در مسیر بصیرت افزایی به جامعه بود به تبیین راههای مقابله با فتنه پرداخت و با اشاره به فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در این خصوص چنین بیان داشت که ما باید با بازگشت به سنتهای الهی و تبعیت از اولیای تشیع، جامعه را در مسیر واقعیت و حقانیت قرار دهیم و با استفاده از رهنمودهای الهی و حیات بخش اولیای ال هی، در عین رسوا کردن اهل فتنه و حامیان آنها به مردم بصیرت دینی و فرهنگی بدهیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه اذعان میدارد که حضرت ابیعبدالله الحسین(ع) با قیام خونین خودشان که برای عملی کردن قوانین و احکام نورانی دین اسلام بود، توانستند با بصیرت افزایی در جامعه، دستگاه حاکم را رسوا کنند و چهره پلید آنها که در پردهای از نفاق قرار گرفته بود را به مردم نشان دهند تا آنها با بیداری که در بیانشان ایجاد شده بود، در مسیر از بین بردن بدعتها و مسیر ترسیم شده توسط ابی عبداللهالحسین(ع) قرار گیرند.
نظام اسلامی همانند فرهنگ عاشورا دشمنان زیادی دارد
آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران هم در سخنانی، انقلاب اسلامی را برگفته از قیام عاشورا دانست و با بیان اینکه نظام اسلامی نیز همانند فرهنگ عاشورا دشمنان زیادی دارد، بر این نکته تاکید کرد که امروز برای حفظ و صیانت از ارزش های انقلاب اسلامی باید فرهنگ عاشورایی در جامعه نهادینه شود.
امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به فتنه سال گذشته در کشور اشاره میکند و با بیان این که حب جاهطلبی و خودخواهی عامل پدید آمدن فتنهها بود، بیبصیرتی برخی افراد را در جریان فتنه88 عامل به انجراف کشیدنشان دانست و چنین اظهار داشت که برخی خواص در جریان فتنه سال گذشته دچار لغزش شدند و لغزشهای خواص در فتنه سال گذشته سوابق نیک آنها را نیز از بین برد.
آیت الله طبرسی در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه جریان فتنه سال گذشته در مقابل بصیرت دینی ملت ایران شکست خورد چنین میافزاید که تدابیر آگاهانه و دوراندیشانه رهبر معظم انقلاب اسلامی عامل اصلی دفع فتنه های سال گذشته کشور بود.
بصیرت بخشی نهضت حسینی، عامل خنثی شدن فتنه سال 88 بود
«بصیرت بخشی نهضت حسینی، عامل خنثی شدن فتنه سال 88 بود» جمله ای است که آیتالله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز در جمع اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی بیان کرد.
نماینده ولیفقیه در استان آذربایجانشرقی در ادامه سخنانش با اشاره به فتنهعاشورای سال88 عنوان داشت که در سالروز عاشورای حسینی سال گذشته فتنهگران در تهران نسبت به عاشورای حسینی و کلامالله مجید جسارتها کردند؛ اما به فاصله سه روز از این هتک حرمت به ساحت قیام حسینی مردم تبریز در هشت دی در میدان حضور یافتند و یک روز بعد در 9 دی مردم سراسر کشور حضوری میلیونی داشتند و فتنهها خنثی شد.
آیت الله شبستری، انقلاب اسلامی را نتیجه نهضت حسینی دانست و در ادامه چنین اذعان داشت که افزایش بصیرت جامعه نسبت به مقام امامت از دیگر نتایج این حرکت خونین بود که نویسندگان بزرگ در آثار خود بدان اشاره کردهاند.
[ سه شنبه 89/9/23 ] [ 8:0 صبح ] [ م.ص ]
[ نظر ]
|
|